نام کتاب: پیش‌بری استراتژی دیجیتال

حوزه: بازاریابی دیجیتال

موضوع کتاب: این کتاب، در بخش‌هایی هماهنگ، تحول دیجیتال سازمان‌ها را با چهار لنز استراتژی و مدل کسب‌وکار، مدیریت زنجیره ارزش و عملیات، بازاریابی و سازماندهی مورد توجه قرار می‌دهد.

نویسنده: سونیل گوپتا

مترجم: شاهین حقی

انتشارات: کتاب معنا

قیمت: 90,000 تومان
 

 

بقیه کتاب های مرتبط 

برای رسیدن به بهترین نتیجه در به کار بردن تکنیک‌های بازاریابی و پیاده‌سازی آن‌ها در استراتژی‌های کسب‌وکار هیچ‌چیز بهتر از مطالعه و بررسی آثار و کتاب‌های برجسته در این زمینه نیست.

لینک دانلود کتاب های بازاریابی زیر در کالج تپسل موجود است

 1- کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر

 

 

کتاب بازاریابی کاتلر سال 2010 توسط فلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی نوشته ‌شده‌است. کاتلر در این کتاب اصول اولیه بازاریابی و چارچوب خلق ارزش برای مشتری را توضیح داده است. برای شروع کار و مطالعه در زمینه بازاریابی اولین منبعی که باید مطالعه شود این کتاب است. با خواندن این کتاب معانی و اصول بازاریابی را درمی‌یابید و دید جامع و کامل نسبت به علم بازاریابی پیدا می‌کنید. ویرایش هفدهم این کتاب شامل ترندهای بازاریابی و مثال‌های جدید نیز هست. 

2- کتاب نسل چهارم بازاریابی کاتلر

 

 

در این کتاب که سال 2017 منتشر شده، کاتلر نسل بعدی بازاریابی را معرفی کرده است. این کتاب نظرات جدید آقای کاتلر است و در آن با توجه به تغییرات دنیای بازاریابی نکاتی برای اصلاح دید سنتی بازاریابی بیان‌ شده و نکاتی کاملاً جدید نیز بررسی ‌شده است. مطالعه این کتاب بعد از کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر توصیه می‌شود.

این کتاب به شما کمک می‌کند با تغییرات بازاریابی در دنیای دیجیتال پیش بروید و مشتریان بیشتری جذب کنید. امروزه افراد زمان کمتری را به توجه به برندها اختصاص می‌دهند و با برندهای بسیاری در اطراف خود برای انتخاب مواجه هستند. بنابراین شما باید برخیزید و روبروی آن‌ها قرار بگیرید و توجه مخاطب را جلب کنید و پیام خود را منتقل کنید.

3- کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی: مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژی‌ها

 

 

اگر در زمینه برنامه‌ریزی بازاریابی قصد مطالعه کتابی دارید، کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی، مفاهیم، الگوها، ساختارها، استراتژی‌ها تألیف شده توسط علی‌اکبر اسلام را بخوانید.

این کتاب جنبه‌ها و ابعاد مختلف برنامه‌ریزی بازاریابی را با ملاحظات استراتژیک و تاکتیکی (بلندمدت و کوتاه‌مدت) و با نگرشی علمی و کاربردی موردتوجه قرار می‌دهد. هدف کلی این کتاب، بیان تئوری‌ها و آموزش نحوه به‌کارگیری برنامه‌ریزی استراتژیک و عملیاتی بازاریابی است. به عبارتی نحوه طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی بیان می‌کند.

4-کتاب بازاریابی استراتژِیک: نگرش راهبردی

 

 

کتاب بسیار خوب در زمینه بازاریابی استراتژیک که البته نکات دشواری در آن بیان ‌شده‌است و بعد از کتاب‌های ابتدایی برای یادگیری نکات پیچیده‌تر توصیه می‌شود. در این کتاب که نوشته کارل جان آلیسیم است، فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک، مأموریت، استراتژی‌های ارزش و تعریف بازار و بسیاری از مباحث مهم دیگر بیان ‌شده‌است. همچنین نحوه تحلیل داخلی، تحلیل مشتری، صنعت و رقیب و . را توضیح می‌دهد.

ترجمه فارسی این کتاب هم در بازار موجود است و می‌توانید کتاب بازاریابی استراتژیک را از این لینک تهیه کنید.

5- کتاب استراتژی‌های بازاریابی با رویکردی تصمیم محور

 

 

اگر می‌خواهید در زمینه استراتژی بازاریابی نگاه عمیق‌تری داشته باشید، کتاب استراتژی‌های بازاریابی منتشر شده توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی گزینه مناسبی است. این کتاب که نوشته اورویل سی واکر است، هم مانند بقیه کتاب‌ها ابتدا کلیات بازاریابی را بیان و سپس در زمینه تدوین و پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی نکات عمیق‌تر و تخصصی‌تری را عنوان می‌کند.

6- کتاب جنگ بازاریابی

 

جنگ بازاریابی نوشته آل ریس و جک تروت، کتابی است که در آن بهترین تاکتیک‌های دفاعی چریکی و همچنین جدیدترین قوانین تجاری، آموزش داده‌ شده‌است. آل ریس در این کتاب، تجارت و بازاریابی را از جهت نیاز به استراتژی به جنگ تشبیه کرده و دنیای تجارت را از دیدگاهی استراتژیک بررسی می‌کند. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب تجاری جهانی معرفی ‌شده‌است.

7- کتاب خبر ربایی پدیده نوظهور در بازاریابی: چگونه با هوشمندی جلوی هزینه‌های میلیاردی در تبلیغات را بگیریم و به همان اندازه اثربخش باشیم؟

 

 

کتاب خبر ربایی نوشته محمود محمدیان و محمد مرشدی صائین از انتشارات مهربان است. این کتاب مهارتی در بازاریابی به نام خبر ربایی را توضیح می‌دهد و بیان می‌کند که کسب‌وکارها باید اخبار و اتفاقات جامعه را دنبال کنند. سپس با توجه به روحیات مخاطب و متناسب با شرایط جامعه عکس‌العمل مناسب در برقراری ارتباط با مشتریان و یا جذب مشتری جدید نشان دهند. از دیدگاه این کتاب یک کارشناس بازاریابی باید توانایی استفاده صحیح از فضای اجتماعی حول کسب‌وکار خود را داشته باشد. مزیت استفاده از این رویکرد این است که در زمان کم می‌توان بیشترین توجهات را برند خود جلب کرد. .

8- کتاب استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean)

 

کتاب استراتژی اقیانوس آبی کتابی است در زمینه بازاریابی استراتژیک که حاصل تلاش بیست‌ساله چان کیم و رنه مابورنیا است. نویسندگان این کتاب با بررسی بیش از 150 حرکت استراتژیک دنیا در بیش از 30 صنعت متفاوت در 100 سال گذشته کتاب استراتژی اقیانوس آبی را تألیف کرده‌اند. در این کتاب، رویکردی ترکیبی (ترکیب استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه) برای استراتژی سازمانی بیان ‌شده‌است. چان کیم راه موفقیت در کسب‌وکار را عدم رقابت با کسب‌وکارهای مشابه می‌داند و معتقد است باید با خلاقیت و راهکارهای درست مسیر متفاوت خود برای ارائه محصول را پیدا کرد و برای محصول خود تقاضا خلق کرد.

9- کتاب اصول بازاریابی داده محور- یا 15 معیاری که هر بازاریاب باید بداند.

 

این کتاب نوشته مارک جفری، کتابی پایه‌ای برای بازاریابی داده محور است. کتاب اصول بازاریابی داده محور یک راهنمای روشن برای استفاده از یک رویکرد استراتژیک محکم و دقیق است که منجر به دستیابی به سود قابل‌توجه می‌شود.

10- کتاب گاو بنفش (Purple cow)

 

کتاب گاو بنفش از کتاب‌های معروفی است که مطالعه آن به هر کس که در حوزه بازاریابی قصد فعالیت دارد توصیه می‌شود. این کتاب نوشته سث گودین، از نویسندگان شاخص در بازاریابی و مدیر بازاریابی اسبق شرکت یاهو است. تمرکز کلی گاو بنفش بر استراتژی تمایز در بازاریابی است و متفاوت بودن را تنها راه موفقیت در کسب‌وکار می‌داند. درواقع بیان می‌کند که افزایش تمایل به کارهای شگفتی‌آفرین، ایمنی در مقابل رقیبان را به همراه دارد.

11-کتاب بازاریابی محتوایی، کسب مشتریان بیشتر با بازاریابی کمتر

 

نویسنده این کتاب، جوپولیتسی، پدر بازاریابی محتوا است. درواقع او اولین کسی است که اصطلاح بازاریابی محتوا را معرفی کرده است و در این کتاب مباحث مربوط به بازاریابی محتوا را به‌خوبی بررسی و بیان کرده است. طبق تعریف جوپولیستی، بازاریابی محتوا، انتشار اطلاعات مفید و در ارتباط با حوزه کسب‌وکار برای مخاطبان است و هدف از این کار، ترغیب مخاطب به انجام یک رفتار خاص و یا تغییر رفتار است.

12- کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی

 

کتاب بازاریابی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی نوشته جیم بری با ترجمه مریم نجفی توسط انتشارات نسل روشن عرضه ‌شده‌است. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه محتوای دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی و روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر (سئو) در کنار هم باعث افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش لید و افزایش فروش می‌شود. این کتاب دومین منبع معتبر بعد از کتاب جوپولیستی در زمینه بازاریابی محتوایی است.

13- کتاب استراتژی‌های محتوایی شرکت

 

کتاب استراتژی محتوایی نوشته کوین پی.نیکو، یک راهنمای خوب برای چگونگی تهیه و پیاده‌سازی استراتژی‌های محتوایی است. این کتاب مزایای استراتژی محتوا برای کسب‌وکارها را به‌خوبی بیان می‌کند.

14- کتاب بازی پردازی در بازاریابی

 

 

اگر علاقه‌مند به مباحث بازی‌سازی و گیمیفیکیشن هستید، توصیه می‌کنیم کتاب بازی پردازی در بازاریابی را مطالعه کنید. در این کتاب بازی پردازی به‌عنوان یک روش برای رقابت در بازار مطرح‌ شده‌است. با ایجاد بازی و سرگرمی می‌توان با مخاطب تعامل کرد و درنهایت رفتار او به سمت خرید تغییر داد. کارشناسان فروش و بازاریابی معتقدند بازی پردازی یا گیمیفیکیشن می‌تواند میزان فروش را 100 تا 150 درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: مسیر اموزش سئو و بهترین دوره برای سئو چیست

15- کتاب تحقیقات بازاریابی

 

تحقیقات بازاریابی از فرآیندهای بنیادین در هر کسب‌وکار محسوب می‌شود. اگر در زمینه بازاریابی در هر صنعتی فعال هستید، مطالعه در زمینه تحقیقات بازار و مخصوصاً کتاب نارش کی مالهوترا را برای رشد کسب‌وکار شما توصیه می‌کنیم. ترجمه این کتاب را نشر مهربان منتشر کرده است. در این کتاب شش مرحله فرآیند تحقیقات بازاریابی به‌طور کامل توضیح داده‌ شده‌است.

16- کتاب مدیریت رفتار مصرف‌ کننده

 

این کتاب منبع خوب برای یادگیری مهارت‌های بازاریابی و شناخت رفتار مصرفی مشتریان است. رفتار مصرف‌کننده ازجمله مباحث تأثیرگذار در مدیریت بازاریابی است که دانش مربوط به آن برای کسب‌وکارها در هر صنعتی ضروری است. با مطالعه این کتاب که نوشته مایکل آر. سولومون است، شناخت خوبی نسبت به رفتار مصرف‌کننده و با بررسی مثال‌های متعددی که در کتاب گفته‌شده، دید کاملی نسبت به آن پیدا می‌کنید.

17- کتاب Permission Marketing یا بازاریابی اجازه‌ای

 

بازاریابی اجاره‌ای اثر دیگری از سث گادین نویسنده کتاب گاو بنفش است. این کتاب نیز ازجمله کتاب‌های مهم در حوزه بازاریابی است. سث گادین در این کتاب تحولات بازاریابی را در طول زمان بررسی و تفاوت‌های رویکرد بازاریابی درگذشته و حال را مقایسه می‌کند. درگذشته بازاریابی به مفهوم آگاهی‌رسانی به مخاطب به‌صورت اجباری بوده است ولی در حال حاضر مخاطب انتخاب می‌کند که در معرض کدام تبلیغات و رسانه‌ها قرار بگیرد و در بعضی از انواع بازاریابی، مخاطب خود به سراغ کسب‌وکار می‌رود. عنوان این کتاب برگرفته از همین حق انتخاب و به‌اصطلاح اجازه از مشتری است و اصطلاح بازاریابی اجازه‌ای ابداع خود سث گادین است.

- کتاب بازاریابی چریکی

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی ازجمله رویکردهای مفید بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک است. این نوع بازاریابی به مفهوم ایده‌های بازاریابی با هزینه‌های کم و تأثیرات بالا در افزایش سهم بازار است. کتاب بازاریابی چریکی نوشته جی کن راد لوینسون را انجیل بازاریابی کارآفرینانه می‌نامند و متخصصین معتقدند هر صاحب و یا کارشناس بازاریابی در کسب‌وکار کوچک باید آن را مطالعه کرده باشد.

این کتاب، کتاب‌هایی بود که عمدتاً مطالعه آن‌ها برای شروع کار در بازاریابی بسیار کمک‌کننده است. در پست‌های آینده کتاب‌هایی نیز به‌صورت تخصصی درباره تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی معرفی خواهیم کرد. برای اطلاع از انتشار پست‌های آینده می‌توانید ایمیل خود را برای دریافت خبرنامه در کالج تپسل ثبت کنید.

 

معرفی کتاب به دنیای مدیریت خوش آمدید

معرفی کتاب مدیریت بسته بندی

خرید ممبر اختیاری در تلگرم

بازاریابی ,کتاب ,  ,استراتژی ,مطالعه ,بیان ,این کتاب ,در این ,کتاب بازاریابی ,بازاریابی را ,در بازاریابی ,کتاب استراتژی‌های بازاریابی ,کتاب بازاریابی محتوایی ,کتاب بازاریابی چریکی ,زمینه بازاریابی استراتژیک

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
برق و الکترونیک وبلاگ اکبر یادگیری زبان انگلیسی CorelDRAW کسب و کار ضایعات وحید پیام نور Babak Rahnama روغن های گیاهی احسان مومنی بَشیوسقه خرید فروش لوازم مصرفی پزشکی بجنورد